فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

 

نبش قبور شهدا و صحابه از سنت هاي معاويه 

مقدمه:

دستان ناپاك تروريست‌هاي وهابي، و خوارج عصر، قبر مطهر حضرت حجر بن عدي رضوان الله تعالي عليه؛ آن صحابه راستين رسول خدا صلي الله عليه وآله را شکافتند و جنازه شريفش را به جاي نا معلومي منتقل کردند.

شايد اين سؤال به ذهن شما بيايد که چطور ممکن است يک انسان تا اين حد وحشي و پليد شود که قبر صحابي رسول خدا صلي الله عليه وآله را بشکافد و به جنازه‌اش جسارت کند.

مي‌خواهيم خاطر نشان سازيم كه اين قضيه جاي تعجب ندارد و اين رخداد تازه‌اي نيست؛ بلکه در تاريخ سابقه داشته است.

نخستين کسي که نبش قبر صحابه ؛ آن‌هم شهداء را رسم کرد، و بعد از خود به يادگار گذاشت، معاويۀ بن هند لعنت الله عليهما بود که دستور داد قبور شهداي احد را بشکافند.

پيروان معاويه دستور او را عملي کردند و در هنگام نبش قبر حضرت حمزه سلام الله عليها کلنگ به پاي آن حضرت اصابت کرد و خون جاري شد.

محمد بن سعد در الطبقات الکبري مي‌نويسد:

أَخْبَرَنَا شِهَابُ بْنُ عَبَّادٍ الْعَبْدِيُّ، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ وَرْدٍ، عَنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: " لَمَّا أَرَادَ مُعَاوِيَةُ أَنْ يُجْرِيَ عَيْنَهُ الَّتِي بِأُحُدٍ كَتَبُوا إِلَيْهِ: إِنَّا لا نَسْتَطِيعُ أَنْ نُجْرِيَهَا إِلا عَلَى قُبُورِ الشُّهَدَاءِ "، قَالَ: " فَكَتَبَ: انْبُشُوهُمْ "، قَالَ: " فَرَأَيْتُهُمْ يُحْمَلُونَ عَلَى أَعْنَاقِ الرِّجَالِ كَأَنَّهُمْ قَوْمٌ نِيَامٌ، وَأَصَابَتِ الْمِسْحَاةُ طَرَفَ رِجْلِ حَمْزَةَ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ فَانْبَعَثَتْ دَمًا "

جابر بن عبد الله گويد: هنگامي که معاويه قصد کرد تا نهر خود را که در احد قرار داشت، جاري کند، عاملانش به او نامه نوشتند: اين کار ممکن نيست؛ مگر اين که آن را از روي قبور شهدا جاري کنيم. معاويه در جواب نوشت: قبور را نبش کنيد (بشکافيد). راوي گويد: ديدم مردم از سر و کول هم ديگر بالا مي‌رفتند (تا براي نبش قبر سبقت بگيرند) انگار که مردم در خواب بودند. در هنگام نبش قبر ، کلنگي به پاي حضرت حمزه سلام الله عليه اصابت کرد و خون از آن جاري شد.

الطبقات الكبرى ، ج 3، ص 10 ( ازکتب اهل سنت)

 

 

 




تاریخ: دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط قناد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير